Levering 2-3 dage
Leverer frit over 499,-

Handelsbetingelser hos www.tamutamu.dk .
 Firma: TAMU,

CVR-nr. 29124345,

Adresse Godthåbsvej 132, 2000 Frederiksberg,

Tlf. 93968838,

E-mailadresse info@tamutamu.dk

Betaling

Betaling hos tamutamu.dk er ved onine betaling.

Vi modtager betaling med Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i dkk (Danske kroner) og inkl. moms.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes fra tamutamu.dk

Der er intet gebyr i forbindelse med betaling.

Der trækkes aldrig større beløb end det du har godkendt ved betaling på tamutamu.dk


Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Levering

Vi leverer til Danmark.

Vi sender varerne 2-3 hverdage, undtagen helligedagene. 

Vi benytter PostNord's og GLS pakkeshop. Vi sender pakken til din nærmest PostNord eller GLS pakkeshop.

Fragten koster 59,- per gang. Hvis du køber i DK for Dk. 500,- eller over, betaler vi forsendelsen.

EKSPEDITIONSTID
Vi bestræber os på at sende alle pakker den førstkommende hverdag efter bestilling. Dog kan der sjældent forekomme leveringstid på op til fire-fem dage. I tilfælde af lagerfejl vil du blive kontaktet hurtigst muligt på den email, du har angivet ved bestilling.

Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen på en vare er angivet forkert.
Opdager vi en fejl i prisen på en vare du har bestilt på hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigst muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris.
Er vi ikke i stand til opnå kontakt med dig, vil vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit køb.

Miljøet
Vi tænker på miljøet. Derfor sender vi ofte bestillingerne i genbrugs papkasser.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til TAMU, Godthåbsvej 132, 2000 Frederiksberg, 93968838, ttamu132m@gmail.com.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Fødevarer, herunder bl.a. chokolade, er undtaget fra forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret ved fjernsalg (§ 7, stk. 2, nr. 1.) Vi tager derfor ikke fødevarer retur. Undtagen hvis varerne er under reklamation, der efter forudgående aftale med kundeservice kan ombyttes. 

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter er undtaget fra fortrydelsesretten og returretten (§ 18, stk. 2, nr. 1.)
  • Varer som ikke er fødevarer (ikke spisellige ) men er sammensatte i gavekurven/gavepakke kan ikke tages retur eller fortrydes. Det er solgt som en del af valgte gaven/pakken.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Godthåbsvej 132, 2000 Frederiksberg uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Varens stand, når du sender den retur

Ved retturnering af varen hæfter du for eventurel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan altså kun prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen altså er prøvet udover det, der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbbet retur, må du altså kun afprøve varen, men ikke tage den i brug eller på nogen anden vis have tegn på brug. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Varer der ikke afhentes
Afhentes den bestilte ordre ikke fra posthuset indenfor det angivede tidsrum, så pakken sendes retur til os, vil købet fortsæt blive betragtet som gennemført. Dette skyldes, at der er tale om fødevarerprodukter, hvis værdiforringelse er væsentlig ved ikke at blive opbevaret korrekt, så reduceret holdbarhed kan forekomme.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Fragtskader skal anmærkes straks ved modtagelse af varer til GLS eller Post Nord

Vi anbefaler at varerne opbevares (mørkt) mellem 10-18 grader

Varen sendes til:

Tamu

Godthåbsvej 132,

2000 Frederiksberg

Danmark

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante Forbrug.dk på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@tamutamu.dk.